klik klak kluk

klik jangan tak klik

Followers

Sunday, January 10, 2010

balik kedah 25-27 dec 2009


sampai je kat destinasi pertama, aku nampak signboard ni. haha~




setiap kali family aku balik kedah, kitorang akan singgah sini untuk makan cendol paling sedap atas muka bumi. haha~ tak tau la pulak apa nama warongnya. tapi kat belakang papan tanda pantai johor ni la. pantai johor berada di kedah ye. bukan di johor. dan sesungguhnya di situ tiada pantai.



esoknya pergi ke pekan rabu. ayah beli ikan talang masin. nak minta mak tolong masakkan kari tulang ikan talang masin. kesedapan sehingga menjilat jari kaki. huhu~



suasana di dalam pekan rabu. kalau korang datang ke sini dan nampak kedai ismail bin dahlan, singgah la ye. tu kedai atuk syatbi. support bisnes family member2 kita sikit. huhu~



sepatutnya kitorang nak makan bihun sup kat bawah ni. tapi tutup la pulak. so nak makan bihun sup punye pasal, makan jugak la kat satu warong seberang jalan pekan rabu tu. tp bihun sup kat situ tak sedap sangat. hmm...



mak aku cukup suka buah berangan. setiap kali datang ke pekan rabu ni, mak aku mesti beli buah berangan dekat dengan jejastas seberang pekan rabu ni hah.



orang kata ni la klinik tun dr. mahathir sebelum dia bergiat aktif dengan politik.



tengah hari tu kitorang pergi kenduri kawen anak mak tam. maktam ni sepupu ayah aku. so anak dia dua pupu aku la.



adik aku yang pegang g10 aku kat kenduri ni. dia snap sane sini. ni salah satu daripada gambar-gambar yang dia amek.



terjumpe room mate aku kat matrik dulu, hanan hasan. dia ni pun dua pupu aku rupanya. mak dia adik-beradik dengan mak tam. jejak kasih. haha~



anak kepada cousin aku. walaupun aku tiada lah tahu akan namanya, tapi geram sungguh aku tengok dia. nak cubit je pipi tu. huhu~



arwah moyang lelaki aku kahwin dua. yang duduk tengah tu isteri dia. tapi tak tau la yang pertama ke yang kedua. dua orang yang berdiri sebelah kanan dan dua orang yang duduk sebelah kanan adalah adik-beradik tiri nenek aku. diorang ni keluarga sebelah siam. adik-beradik kandung nenek aku duduk kat kedah. arwah nenek aku yang duduk paling kiri sekali. dia meninggal sebelum aku lahir. tak sempat aku jumpe dia.



sesi shoot sawah bendang. aku tak pandai edit gamba. hasilnye gamba ni nampak macam kekatunan sikit. huhu~



cuba shoot dari low angle.



ni cousin aku, abg chik. dia la yang bawak aku jalan-jalan ke sawah petang tu. ni semua boring punye pasal. malam tu kitorang layan bola. dia ni fan spurs. seri je malam tu. dia tensen. haha~



ni la pengeditan yang paling gagal. kena improve lagi ni. hmm...



makcik merentas bendang



tali ayaq



lagi tali ayaq



abangku selaku model. huhu~

No comments:

Anda juga mungkin berminat untuk membaca entry ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...