klik klak kluk

klik jangan tak klik

Followers

Wednesday, March 17, 2010

mampukah anda detect the flavour of fat?

hari ni aku beli NST. aku memang suka baca NST. my 2nd choice would be berita harian. paling sampah sarap harian metro. kalau nak baca berita sensasi boleh la beli metro. tapi aku tak suka. huhu~

aku suka beli NST sebab suka baca ruangan life & times. kadang-kadang ada artikel menarik kat situ. kalau bertuah lagi, ada la artikel pasal fotografi or aktiviti berkaitan fotografi. hehe. so apa yang ada dalam life & times hari ni?


"the overweight unable to detect fat"


menurut artikel tu, berdasarkan kajian terbaru, sesetangah orang susah nak jauhkan diri daripada chips, coklat dan kari yang menggemukkan sebab diorang tak dapat detect the flavour of fat in food. ini bermakna, badan diorang simply don't recognise when they have had enough to eat. dan inilah yang menyebabkan berat badan naik.



nak jugak dia pakai seluar dalam gitu. huhu~


kajian daripada Deakin University (Melbourne Australia) mendakwa bahawa lidah manusia mampu mengesan rasa lemak, selain rasa masam, manis, masin dan pahit (bahasa skema di situ).


p/s: patut la aku takde six packs. aku juz ada one big pack with two layers je. kwang...kwang...kwang~ =p

No comments:

Anda juga mungkin berminat untuk membaca entry ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...