klik klak kluk

klik jangan tak klik

Followers

Monday, November 29, 2010

kesibukan? tak jugak~

Mmm...hari ni genap seminggu aku jadi pelajar semula. Bukan sambung master ye. Yang degree dulu pun cam hampeh, takde mane nye aku nak sambung master. Aku tengah amek lesen profesional. Sebab tu la tak dapat nak update blog. Sibuk. Dah la aku duk squatting kat bilik member kat UIA. Takde internet. Tu pasal la kan. Tapi kalau dah malas tu ape pun tak jadi kan. Haha~ =p Dah genap seminggu kelas start. Lagi 4 minggu akan tamat. InsyaAllah.

Secara peribadi aku berpendapat, untuk diri aku yang tak berapa nak cemerlang dalam akademik ni, adalah lebih baik aku amek lesen profesional daripada aku sambung master/phd. Sebabnye, aku memang dah tak minat nak belajar, buat assignment, jawab (baca: tiru) kuiz dan exam. Lagipun buat lesen profesional ni dalam 6 bulan je. Kalau buat master aku kena spend 2 tahun. Memang aku tak boleh tahan la gitu. Huhu=p Dan yang paling penting sekali, aku taknak kerja kerajaan mahupun jadi lecturer. So tak perlu la aku sambung master kot. Lebih baik aku guna duit tu untuk beli nikon D3 + tokina 11-16mm f2.8 buat lesen profesional. Berguna untuk kerja.

So lesen apa yang aku nak amek ni? Bukan lesen kereta ye. Lesen kereta tak dikira lesen profesional. Kalau lesen kereta F1 mungkin la kot. Hoho=p Aku nak amek lesen dalam bidang non-destructive testing (NDT). Satu yang seronok, lepas dapat lesen then kerja nanti, aku akan banyak pergi site. So tak payah nak duduk dalam office sangat. Aku memang kalau boleh, taknak kerja dalam office. Rase macam kena kurung. Aku tabik la kat ayah aku. Macam mana la dia boleh tahan kerja dalam office kecik selama 30+ tahun. Kalau aku, mau jadi gila. Huhu=p InsyaAllah, aku akan amek lesen welding inspector (WI) dan radiography interpreter (RI). Kalau ada duit lebih dan dimurahkan rezeki, insyaAllah, aku nak amek lesen painting inspection skali. Harap-harap segalanya berjalan lancar. Amin~

Ada benda menarik kat tempat aku belajar ni. Pasal makan-makan la. Tapi kemudian sikit la aku cerita. Nak amek gambar dulu untuk entry pasal tu. Tunggu ye ;)

p/s: kelas akan tamat dalam masa 4 minggu lagi. Lepas tu? Jeng...jeng...jeng~ ;)

p/s/s: sori entry ni takde gambar. bosan kan? huhu=p

6 comments:

Unknown said...

x ah..mana bosan

manueng said...

betul ke ni? ke juz amek ati aku je...haha~ =p

Afiqah / Cha'a said...

lpas tu... kawen!
(jgn lpe ajak) :P

bce mnde ni buat cha'a jd risaw tbe2.
hurmm... all the best abg faiz!

manueng said...

cha'a: risau pasal ape? blom nak kawen lg...xde duit nak sara anak dara org...huhu...tq=)

p/s: blom sempat nak wat entry 25 perkara tentang diri sendiri tu...tgh mengumpul maklumat...hehe=p

Afiqah / Cha'a said...

hehe. risaw mse dpn.. xpe.. insyaAllah, klaw mse tu dh seswai, msti rezeki dtg, and dptla kawen :D

manueng said...

cha'a: betu2...amin~ =)

Anda juga mungkin berminat untuk membaca entry ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...