klik klak kluk

klik jangan tak klik

Followers

Thursday, February 3, 2011

FSTS 3: makan-makan terakhir

Waktu abang aku nak fly dulu, aku baru grad. So duk menganggur je la kat rumah. Adik aku pulak tengah cuti. So sepanjang seminggu before abang aku fly, kitorang buat makan-makan sikit, juz family kitorang je la. Bukan la buat jamuan pun. Bapak dasat kalau buat jamuan sampai seminggu. Huhu=p Nak senang cerita, mak aku masak benda yang abang aku nak makan before fly. So setiap hari selama seminggu, ada je menu-menu best. Nasi beryani, ball kentang, nasi lemak, satay goreng etc. Aku ngan adik aku pun tumpang best la jugak. Bukan selalu dapat makan special hari-hari selama seminggu. Hehe;)

So time aku nak fly aritu pun mak aku masak la something yang jarang-jarang kitorang makan. Tapi kali ni tak dapat nak buat sepanjang seminggu. Walaupun abang aku dah balik Malaysia, tapi adik aku kat kampus. Kena tunggu dia balik baru boleh buat makan-makan. Tak best la kalau tak cukup korum. Kena ada semua family members baru la best. Hehe;)

So aritu mak buat steamboat. Makan dengan nasi goreng. Banyak gile mak buat. Kinyang~ ;)


Abang melayan Makcu;)



Makcu cium abang. Kalau duk peluk Makcu, mesti dia cium :)



Makcu taknak makan sendiri. Nak suruh bibik suapkan. Siap letak tangan kat belakang pulak lagi. Haha~ =p



Complete set. (tak termasuk aku la) 



Makcu dapat t-shirt the beatles daripada abang. Suka dia. Tapi blur la pulak gambar ni. Haih~


Lepas makan ada sesi bagi ole-ole dari Uk oleh abang aku. Mak, ayah & adik aku dapat kasut Clarks. Kat UK murah sikit. Tengah sale pulak lagi. Tu pasal la mampu nak beli. Abang aku kata la kan. Huhu. Makcu pulak dapat t-shirt the Beatles. Aku? Aku punya hadiah abang aku tinggalkan kat rumah sewa kat UK. So time aku sampai UK aritu, sampai je rumah, terus aku pergi cari jaket yang abang aku bagi. Dia dah bagitau kat mana dia letak. So main treasure hunt kejap la aku time tu. Huhu =p

Entry kali ni bukan pasal UK tapi ada kaitan jugak la dengan kisah aku ke UK nih. So aku letak la bawah label FSTS ni. Huhu.

So lepas ni boleh cerita pasal kat UK pulak. Pasal rumah kot. Tengok la tahap kerajinan aku macam mana nanti. Huhu =p


p/s: Baru lepas makan malam. Aku masak lauk pak kasim yang mak ajar aritu. Tapi macam tak menjadi la pulak. Tukar nama la. Lauk pak martin. Haha~ =p

No comments:

Anda juga mungkin berminat untuk membaca entry ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...