klik klak kluk

klik jangan tak klik

Followers

Monday, February 7, 2011

FSTS 4: angkat kaki & jejak kaki

Salam. Aku baru tengok-tengok balik gambar-gambar masa hari terakhir kat Malaysia ngan hari pertama kat UK ni. So aku nak buat entry pasal ni la. Asalnya nak cerita pasal rumah ni tapi aku rase elok ikut urutan. Sebelum cerita pasal rumah ni, kena la cerita pasal macam mana boleh sampai ke rumah ni dulu, kan? Hehe. Lagi pun sejak kebelangan ni cuaca tak elok. Hujan. Mendung. Berangin (yang sangat kuat). So tak dapat la nak tangkap gambar rumah. Hoho~ =p

Ok. Berbalik kepada cerita asal. Kitorang 'bertolak'ed (past tense...haha =p) on 6 Januari 2011. Naik Etihad airlines. Pada aku, best la Etihad Airlines ni. Banyak kali makan. Aku tak sempat lapar sepanjang flight tu. Asyik makan je. Nasib baik tak rase nak berak. Kalau tak, bapak la leceh gile. Huhu =p

Bagi yang kenal aku, (betul-betul kenal), mesti diorang tau yang aku ni memang kerja duk tidur je bila naik apa-apa kenderaan. Time berdiri dalam LRT/KTM or tengah bonceng motor pun boleh tidur, apatah lagi dalam kapal terbang. Tapi kali ni aku buat rekod. First time aku tak tidur walaupun flight tu lebih kurang 6-7 jam (KL - Abu Dhabi) dan 4-5 jam (Abu Dhabi - Manchester). Sebabnya aku teruja nak tengok tv dia. Nak main game pun boleh, tapi aku ni memang tak minat main game. So aku layan la movie Europe. Kenapa movie Erope? Sebab movie hollywood semua tu senang nak tengok. Kat wayang ada. Paling tak pun tunggu setahun ada la tayang kat HBO. So aku layan movie Europe sepanjang flight. Layan movie. Kunyah-kunyah. Layan movie. Kunyah-kunyah. Nice~ ;)

Dan aku impressed gak sebab bila kita siap je duduk kat seat before terbang, tv terus je tayang bacaan doa naik kenderaan ngan arah kiblat. Tapi ada gak yang tak best. Apa dia? Pramugari diorang tua-tua dan tak lawa. Malaysia punye gak yang terbaik. Haha =p


Teruja sebab ada awek lawa duk sebelah kiri kitorang. Haha~ =p (photo by Mili)



Menu(photo by Mili).
 Ayat kat atas lambang Etihad tu berbunyi "All meals served are prepared according to Halal requirement. We apologize if your first choice is not available."
Tapi dalam menu tu ada pulak wines. Halal? Mmmm~



Main internet free time transit kat airport Abu Dhabi. (photo by Amed)



Minum air 'Bibsi'~ =p


Sampai kat airport Manchester pukul 6.15am. Lepas setel hal imigresen semua, terus rushing cari musolla untuk solat subuh. Lepas tu lepak-lepak kat cafe sementara tunggu train ke Meadowhall (ala-ala KL sentral + CM la. Terletak antara Sheffield dengan Rotherham). Sempat keluar kejap untuk tangkap gambar time salji turun. Penuh keterujaan. Hoho~ =p


Sampai ke destinasi. (photo by Amed)



Solat gilir-gilir sebab kena jaga barang. Musolla desediakan. (photo by Amed)




Makan donut je. Tak berani nak beli sandwich semua tu.



Lukman posing. Aku shooting.



Teksi-teksi kat sini. Rupa macam kereta old skool yang diberi nafas berbau baru. Hoho~



Nasib baik sempat amek gambar time snowing ni. Sebab sekali tu je kitorang sempat tengok salji turun. Pastu takde dah sampai la sekarang. Tak tau kalau esok tetiba snowing semula kan. Huhu.



Aku dipaksa-rela amek gambar diorang.



Cergas.



Tiketos.



Mat saleh tu kentut.



Gambar dari dalam train, on the way ke Meadowhall. (photo by Mili)



Lagi gambar dari dalam train, on the way ke Meadowhall. (photo by Mili)



Sheffield Train station. Bumbungnya aje la. Huhu~ =p



Sampai kat Meadowhall. Sekali lagi, gambar aku takde. Down~



Sejuk? Yaaaa~



Tengah tunggu Bro. Zamali (senior kitorang) datang jemput kitorang. 



"Nak kena budak-budak ni," kata Dato.



Ucapan Dari budak-budak batch abang aku (UK102).


Lepas tu kitorang....


........masak (Dato yang masak sebenarnye...kitorang tolong je...huhu) dan.....



....MAKAN!~


p/s: menikmati spaghetti bolognese hasil masakan encik Amed (orang sebelah aku dalam gambar terakhir tu)....tq Amed~ ;)

8 comments:

Unknown said...

wine takdak alcohol kot tu.

ps: semua pic Amed amek adalah cantik. wooot! hahaha

manueng said...

taro: mebi kot...kalo btul xde alcohol, rugi la aku x try ritu...nak gak try ape rase wine...kalo xde alcohol la...huhu

p/s: xleh blah...haha

fairuzniza said...

apsal la ko tak amik job bulan 2 neh. aku sangat frustrated. T____T

manueng said...

fairuz: aku kat uk sampai bln 6...tu pasal la...bleh plak byk member2 yg kawen dlm 6 bln nih...xdpt la aku nak g...melepas~

ko nye majlis bila? =)

fairuzniza said...
This comment has been removed by the author.
manueng said...

fairuz: owh...sempat la aku g majlis ko nnt...hehe;)

tahniah fairuz=)

xkan ko xde member2 yg men camera gak...xpun cuba la ko kontek cik taro kat atas tu...gamba dia lawa2;)

fairuzniza said...

bhai, sorry eh aku delete komen previous. kang ada orang marah. ;p keh keh keh.

insyaAllah, akan ku hantar jemputan tu nanti. ;p

um, cik taro cane lak pakejnye? leh tau? huhu~

manueng said...

fairuz: yeke?huhu...xpe2...sokay... pasal pakej cik taro tu kene tanye dia sendiri la...try pm dia;)

Anda juga mungkin berminat untuk membaca entry ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...