klik klak kluk

klik jangan tak klik

Followers

Saturday, February 20, 2010

trip to temasik: part III (china town & arab street)

selepas mencuci mata kat orchard road, kitorang gerak ke china town untuk beli souvenir sikit. aku tak beli apa sangat pun. just magnet yang lekat kat peti ais and mug satu. magnet tu untuk rumah aku. mug tu pulak untuk bagi kat orang.


china town



lagi china town



apa entah nama tokong ni. lupa pulak dah~



muhaimin bergambar kenang-kenangan



sekarang bertiga pulak. dari kiri: nuar, muhaimin and syatbi. nampak seolah-olah tanglung-tanglung tu bercantum dengan kepala muhaimin je.



tanglung-tanglung bergantungan.



lepas china town, destinasi berikutnya ialah arab street. walaupun namanya arab street, aku tak nampak pun orang arab kat situ. rasanye kalau pergi bukit bintang (sila sebut dengan cara encik idris zabarjad menyebutnye) lagi ramai orang arab kita boleh jumpa. tapi tak mengapa lah. tujuan ke arab street bukan untuk berdagang, membeli carpet or kain-kain. tujuan murni kitorang ke situ ialah untuk lunch and solat zohor/asar (jama' qasar).

ada satu masjid kat situ. aku pun tak peduli nak amek tahu pasal nama masjid tu hah. aku pun pergi situ. tapi bukan untuk solat ye. aku just nak kencing time tu. punye lame tahan kencing dari start masuk singapore pagi tu. ni semua sebab public toilet kat singapore takde air. terpaksa la aku tunggu sampai pergi masjid baru melehakan pundi kencingku ini. huhu~

lepas pundi kencingku riang gembira, aku pun keluar dari masjid, lintas jalan kat zebra crossing then menuju ke restoran Zam Zam. restoran ni just opposite the masjid je. apa yang best pasal restoran Zam Zam ni? restoran ni femes dengan murtabak singapura dia. aku, syatbi, muhaimin and nuar dah lapar gile dah time ni. muhaimin siap nak bantai nasi lagi. lapar punye pasal. tapi rugi la kalau tak rasa murtabak dia kan. so abang waiter pun suggest kitorang amek dua murtabak large. satu ayam, satu daging. kitorang aku je. yang penting makan. harge untuk dua murtabak tu $12. so kalo ditukarkan ke dalam mata wang malaysia jadi RM28.80. kira RM7.20 la sorang. ok je. lapar dah ni.


pemandangan dari hadapan restoran Zam Zam. (picture courtesy by 17u.com)



ni murtabak daging kot. aku amek gambar ni dari website ape ntah. yang ni medium size kot. sebab yang kitorang makan lagi besar. (picture courtesy by onlyabox.com)


mula-mula aku punya semangat la nak amek gambar murtabak tu. siap letak G10 aku atas meja supaya tak terlupa. abang waiter sampai. tapi just bawak air and kuah kari serta timun and sos. biasanya murtabak dimakan dengan bawang kan. tapi kat situ dia bagi timun dengan sos. murtabak still belum sampai. muhaimin dah start meratah timun tu. pastu syatbi. pastu aku and nuar pun join. at last, murtabak sampai. tetiba semua cergas. laju je menyarang murtabak tu. sampai licin hah pinggan. dah habis makan baru a aku teringat nak amek gambar murtabak. melepas~

lepas makan kitorang pergi ke masjid and solat. lepas tu pergi ke museum tinggalan melayu or something like that la. just to kill some time sementara tunggu pukul 4pm.


jalan menuju ke.....



pemandangan kat sini.



pukul 4pm kitorang akan gerak ke sentosa island. cerita pasal sentosa island akan dipostkan dalam entr yang akan datang. tunggu~ =)

No comments:

Anda juga mungkin berminat untuk membaca entry ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...